Totalrenovering af Gelcoat?

Hvad gør man, når total renovering af gelcoat på dæk, ruf og fribord er nødvendig? Båden måd nødvendigvis i vidt omfang blottes til den rene, klare glasfiber under gelcoaten (Båden er nær 30 år, har sejlet langfart, har haft mange overflade skader, har haft pålimet Treadmaster i flere omgange med diverse limprodukter ovenpå oprindelig skridsikker belægning mv.)

Skal man arbejde med topcoat eller med malingsprodukter?
(Jeg har modstridende meldinger:
1. Topcoat er godt, for det arbejder bedst sammen med det oprindelige, det er tykkere og stærkere en dmaling, det holder længere, og man kan renovere en 3. gang.
2. Maling er den eneste vej frem, da gelcoat kun egner sig til brug i form og topcoat kun er egnet til udbedring af mindre skader, Det er ikke et problem, at man skal starte på den rene, klare glasfiber med primer og spartelmasse. Maling er ikke en hindring for en senere 3. renovering.

Men sagen er, at alle TROR at vide noget, men jeg kender ingen, der har prøvet det eller har en baggrund, der understøtter synspunktet.
Malingsproducenter er vel forudindtaget? Omvendt ser jeg ikke udbud af større mængder topcoat...

Hvem ved noget?

Carsten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok der er vel en grund til at man stortset aldrig ser nogen lave en total renovering som den du taler om.. Altså at fjerne gelcoaten. Skulle det ikke være nok at slibe den ned og spartle op hvor der er ridser buler osv. og så male med en anerkendt maling fx fra www.hempel.dk eller en anden af de store ??

Projekter som dette er beskrevet bla i bådnyt og husker jeg ikke forkert har hempel et særtryk af en male artikkel herfra.

Prøv at ringe til firmaet Gel-Top i Vejle de kan sikkert fortælle meget om den anden mulighed.

Data hentet fra www.krak.dk
Firma : gel-top a-s

Adresse: Storhaven 10
Postboks 480
7100 Vejle
Telefon: (+45) 7582 1133
Mobil: (+45) 2887 1130
Fax: (+45) 7582 1967
Web-site: www.gel-top.dk
E-mail: [email protected]
CVR nr.: 81810028

Men netop i denne uge og kommende weekend er der jo bådmesse hvor du sikkert kan møde en del firmaer der kan fortælle om hvad de vil anbefale... Det er dejlig let at shoppe lidt rundt på en messe..

Så måske et besøg i Bella kan hjælpe dig..

MVH Njord
Prøv at vandslipe med en 800-1200, måske en laver papir og se hvad der sker. Mvh. Claus
til ppe er det ikke lidt for smart at drage så gamle indlæg frem, for at få en gratis annoncering

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg vil gå så langt som at kalde det latterligt, usmageligt og direkte klodset. Det er i orden at anbefale produkter, men hvis man selv har en økonomisk interesse må man annoncere på retfærdig vis.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også