Salemander fyr

Hej i gode mennesker.
Der skulle vel ikke være nogen herinde der har den nederste luge til et salemander fyr type 209541 eller ved om nogen der stadig gør i sådan noget gammelt noget :) tak for hjælpen

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smid et billede og nogen mål op. Det plejer at hjælpe.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
her er billede af havs jeg taler om

Det var jo meget almindeligt at man borede 20-30 huller i en cirkel så det blev et rundt hul som oliefyret kunne sættes ind i. Så når det ikke var aktuel mere så forsvandt den nederste låge.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du har vel ikke tænkt dig at fyrer i sådan en gl. kedel? For i så fald vil jeg mene skorstensfejeren ikke udsteder en ibrugtagningsattest.   
Joo det var godt nok min plan det har kørt som pillefyr indtil nu jeg jeg har adgang til gratis træ derfor mangler jeg lugen i bunden. 

Annonce
Jeg tror nu nok det fyr kan godkendes. Men hvis trådstarter skal have >tro< omsat til >viden< så ring til skorstensfejer. Det er ud over godkendelses myndighed også rådgivning. Og vist altid gratis, når man ellers betaler for skorstens fejning over ejendomsskatten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ellers må jeg få mig en varmepumpe :)

Ved ikke om han kan hjælpe dig med for år tilbage, havde han alt i Salamanderkedler, du kan jo prøve at give ham et ring. (men tjek lige med skorstensfejeren først, og han kan godkende fyret)

Erik Degn
 tlf 20336007
 Kirkevej 20   8920 Randers NV            

Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand skrev den 05-11-2022 12:28:19

Jeg tror nu nok det fyr kan godkendes. Men hvis trådstarter skal have >tro< omsat til >viden< så ring til skorstensfejer. Det er ud over godkendelses myndighed også rådgivning. Og vist altid gratis, når man ellers betaler for skorstens fejning over ejendomsskatten. 

Desværre, det opfylder slet ikke kravene til virkningsgrad, partikeludledning  og sikkerhed for kedelklasse 5 i DS/EN 303-5.   

Når det allerede er installeret i huset da jeg købte det så er det vel okay er det ik?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis