Udskiftning af sikkerhedsventil/ ekspantionsbeholder

Hej
jeg kunne godt bruge lidt hjælp her
Indgangen min ekspantionsbeholder er rustet over og sidst jeg havde min smed ude sagde han at sikkerhedsventilen “nok snart skulle skiftes”
Vil lave det i et hug men er en smule usikker på det med at tage vandet af. Har styr på resten
Fyret er et Pellux 200 pillefyr og her er et par fotos der viser det der skal skiftes
på forhånd tag

Mt
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tapper bare lidt vand af samme sted som du normalt efterfylder. Du behøver kun lige at tage trykket af (så viseren viser 0). Der kan godt komme lidt vand ud, men ikke i store mængder.
Når du nu er igang, så monter også en 3/4” kugleventil lige inden din trykekspantionsbeholder, så du kan lukke for beholderen og tappe vand af beholderen. Så er det let senerehen at kontrollere fortrykket på beholderen. Du må ikke lave afspærring mellem fyr og sikkerhedsventil.

Søren O
Mange tak, det vil jeg gøre

Mt
Når du er i gang med reparationen så bør du fjerne den ulovlige afgang fra sikkerhedsventilen.
Der må ikke være blokeret afgang fra sikkerhedsventilen, a la din plastslange, som i uheldige tilfælde kan blokerer afgangen, i så fald har sikkerhedsventilen ingen funktion.
Resultat i værste fald, liv og lemmer! 
Vedhæfter foto af en lovlig afgang.
Det sagde min leverandør også. Ved ikke hvem der har sat den på i sin tid

Mt
Jeg tror nu ikke en tilstoppet haveslange kan være livsfarlig, -men det er da, rigtig nok, ikke helt efter reglerne.

Venlig hilsen
Knud
@knudr:Jeg tror nu ikke en tilstoppet haveslange kan være livsfarlig,

Ja den lemfældig "sang/smøre" har jeg hørt adskillige gange!

Desværre har jeg oplevet, flere gange, at dem som ikke tror at der ikke sker noget, alligevel kommer til skade!

F.eks. en sprunget haveslange, der farer rundt i lokalet, kan udmærket forvolde alvorlig skade. F.eks. så let som ingenting, i værste fald, smadre et øje!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis