Adapter til emhætte

Jeg har købt et ældre hus og skal udskifte emhætten.
Fra loftet går der et strømkabel til emhætten. Det er ikke tilsluttet da emhætten er defekt. Kablet har 3 inder-ledere dvs. med jord.
Den nye emhætte har et schuko-stik uden jord (men med hul til jord). Så mit spørgsmål er, hvordan får jeg tilsluttet de to ender?
Optimalt skal jeg bruge en adapter som ser ud på de 2 vedhæftede billeder, dvs. et hun-stik med jord (billede 1) og i den anden ende et rundt hul hvor de 3 løse ledninger fra loftet kan monteres. Fås det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en ledning der komme ned fra loftet, det bør være et installations kabel med stive kobber ledere, så skal du montere et fastmonteret udtag. link

Men der findes også både han og hun stik i schuko til at montere på "bløde" ledninger
link

Begge link er bare de første der dukkede op, så de findes sikkert billigere, og tættere på dig.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, det er installationskabel med stive ledere der kommer ned fra loftet. Okay, de skal i en eller anden form for fast boks i stedet for?
Her er et billede af stikprop fra emhætten
Ja så skal du montere sådan en her link
Ved ikke om det er helt efter bogen, men du kan også klippe stikket af emhætten og samle ledningerne med kronemuffer.

Vi prøver igen, i morgen --
Det schuko stik du viser har jord.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis