Ovn tænder selv

Hej
Håber i kan hjælpe med et problem.
Jeg har et ældre smeg gaskomfur/Ovn, som i går blev alt for varm og tog hfi-relæet.
Jeg har fundet ud af, at ligeså snart jeg sætter strøm til igen begynder varmelegemet at varm, selvom termostaten står på 0 og ovnen burde være slukket.
Hvad skal jeg skifte? er det termostaten eller noget andet ?
Håber i kan hjælpe.
Vh Nichlas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din beskrivelse viser at varmelegemet er i orden, så du skal skifte termostaten.

fase
Tusind tak!
Det prøver jeg :)
Nu har jeg skiftet termostaten, men ligesom tidligere starter den stadig det ene varmelegeme så snart jeg sætter strøm til :(
Hvordan er varmelegemerne forbundet? Kan du vælge mellem overvarme og undervarme eller begge dele. Hvis det er sådan skal du også kikke på omskifteren.

fase
Du skriver to ting der burde hjælpe i fejlsøgningen.
A. Det er HFI relæet der tripper.
B. Det er kun det ene varmelegeme der tændes i fejlsituationen

Har du prøve at fjerne forbindelse til det varmelegeme der tændes? For at eliminere defekt/overgang i dette.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
på nogle smeg ovne sidder der et lille hjælpe relæ bag ved bagpladen i højre hjørne .Det kan godt give de symptomer  du beskriver


jensen55 skrev den 08-11-2022 19:52:03

på nogle smeg ovne sidder der et lille hjælpe relæ bag ved bagpladen i højre hjørne .Det kan godt give de symptomer  du beskriver


Mener du ifald relæet er defekt?

Hvad er relæets funktion?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis