Fugt/skimmelsvamp

Hej 😊
Jeg har kÞbt sommerhus sammen med to andre pÄ LundÞ.
Der lugtede gammelt, da vi var ude at kigge pÄ det, men vi blev enige om, sammen med ejendomsmÊgleren at lugten ville forsvinde nÄr der kom varme pÄ efter at det havde stÄet tomt i et halvt Ärs tid. Det hjalp dog ikke rigtigt, og jeg kÞbte en affugter, som har fjernet meget af problemet.
Jeg kontaktede alligevel et firma som ville komme ud og tjekke for evt. skimmelsvamp, men vi aflyste det fordi de ville have 11000 kr. for den time som mÄlingen tog.
Vi overvejer selv at tjekke for fugt/ skimmelsvamp, og jeg vil spÞrge om I har nogle gode rÄd i forhold til hvordan man bedst klarer den opgave.
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

7 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
tillykke med sommerhuset:-)
Jeg tror det meste er beskrevet hér:
https://www.bolius.dk/skimmelsvamp 
det er ikke kritik, men en skÊg betragtning.. (jeg gjorde det ogsÄ delvis selv, da jeg kÞbte hus, for Är tilbage) at tage EjendomsmÊgleren med pÄ rÄd, ift. den problemstilling.. man kunne jo mistÊnke ham for at vÊre lidt upartisk:-) "Jaja.. sÊt du varme pÄ, sÄ er det snart vÊk, om ikke andet, har jeg da sÄ fÄet mit salÊr":-)

 Ingen hĂ„ndvĂŠrksmĂŠssig uddannelse :-)

Tak skal du have :-)
Ja, vi har kigget pÄ bolius, og vil gerne have nogle tips og erfaringer fra folk, som har stÄet i samme situation.
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

Ok. Der er ingen synlig svampevĂŠkst? (Plamager/skjolder?)
Jeg googlede mig lige frem til disse: Firma der sĂŠkger hjemmetest, mĂ„ske de kan rĂ„dgive ift. Hvor I bĂžr teste.. (Jeg kender dem ikke)
Men umiddelbart er ventilation jo en god hjĂŠlp, samt naturligvis opvarmning. 



 Ingen hĂ„ndvĂŠrksmĂŠssig uddannelse :-)

Nej, ingen synlig svampevĂŠkst.
Tak for linket 👍

Mvh. Lene :-)

Ingen synlig svampevĂŠkst
SĂ„ vil jeg sige varme og udluftning, selv om jeg ved godt det er svĂŠrt i et sommerhus som stĂ„r ubeboet over tid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej Erik :-)
Tak for dit svar.
Ja, det med udluftningen kommer nok til at knibe ind imellem, men varmepumpen stÄr pÄ 18 grader hele tiden, og sÄ mÄ vi sÊtte affugteren til, nÄr vi er der. Og lufte ud, selvfÞlgelig :-)
Vi har tÊnkt pÄ, om fugten kunne komme fra det meget gamle eternitbÞlgetag, som skal skiftes lige sÄ hurtigt som vi fÄr noget luft i Þkonomien. Det er fyldt med mos, og forvitrer nogle steder. Ind imellem tÊnker jeg pÄ, om vi mon har kÞbt katten i sÊkken :-(
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

Beliggenhed beliggenhed og sĂ„ beliggenhed.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis