Forlængelse af bruse armatur

Hej , kan man forlænge disse Plex slanger ? Vi vil gerne have den op i højden som normal bruser , eller er det en større omgang mht pris hvis ikke man kan gøre det selv 

Hej , kan man forlænge disse Plex slanger ? Vi vil... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok , har skrevet til et par lokale 

Her ringer vi, det virker bedre med direkte kommunikation. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvordan finder jeg ud af hvad størrelse pex røret er ? Skydeærred ? Eller er det standard

Du kan bruge skydelære, målebånd, tommestok eller centimeter mål. Der er noget forskel så det er ikke nemt at måle forkert. 
Jeg kan se at der et stykke synlig tekst på et par af dem. Du kan være heldig at det indeholder oplysning om størrelse. 

Det er med 99% sikkerhed standard 15 mm Pex, men det behøver du jo slet ikke at beskæftige dig med hvis du skal have en vvs`er til det.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Superdiy skrev den 02-11-2022 17:13:19

Det er med 99% sikkerhed standard 15 mm Pex, men det behøver du jo slet ikke at beskæftige dig med hvis du skal have en vvs`er til det.

Jeg kunne jo trække røret og vvs'erne kunne tilslutte, det er vel lovligt

Det er faktisk ikke lovlig dadu skal starte med at skille installationen ad. Men jeg går  ikke så meget op i  små ulovligheder her.
Og det kan meget nemt gå galt så rørene slipper fra hinanden inde i trækrøret. Du kan med fordel rille i væggen hvor rørene skal forlænges hen, og så selv reparere det bagefter. 
Jeg vil tro at VVs først lukker for vandet, sætter en midlertidig hane på hvor du sikkert kar prop du. På den måde kan han lukke noget vand igennem og mærke hvilken rør der ændrer temperatur. (Kold bliver koldere o visa versa ) 
Når det er klarlagt lukkes igen.
Så skærer de det over og sætter et lille samlestykke i, så det nye rør kan trækkes igennem med det gamle.
koblingsdåser fastgøres på det nye sted og rørene tilsluttes igen.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis