Hej,
Vi har revner i vores loft, som jeg formoder er af gips. Vi ved der har været mindst en revne, da vi købte huset for 4-5 måneder siden. Nu er vi ved at gøre klar til at skulle male lofter og har konstateret at der er 1 lang revne i 3 rum, tværs igennem loftet. Jeg er rimelig sikker på at loftet er af gipsplader og det kunne godt ligne at nogle af revnerne, måske dem alle, opstår mellem samlingerne af gipspladerne, men jeg er ikke sikker.
Bonus-info: Huset er 20 år gammelt og i 1 plan. Jeg ser revnerne i flere rum. Jeg har gået på loftet, på spærrene, men jeg ved ikke om de kan give sig nok til at loftet giver revner (så tyk vil jeg ikke mene jeg er). Da vi købte huset for 4-5 måneder siden og skrællede væggene for savsmuldstapet, fandt vi revner i væggene også, fra loftet og ned. Vi valgte at give dem nogle pladesøm og smide glasfilt på. Disse revner er ikke "på linje" med loftsrevnerne, men helt andre steder.
Jeg har ikke nærstuderet alle revner, for jeg vil lige høre herinde hvor normalt eller forfærdeligt det er, først, men man kan se på i hvert fald en af revnerne at tidligere ejer har forsøgt at skjule den med armeringstape.
Jeg vil høre om der er grund til bekymring og at vi skal have forsikringen ud at kigge på det, inden vi maler?
Hvis ikke, vil jeg høre hvordan man bedst og på korrekt vis skjuler disse samlinger, så de ikke viser sig igen?
På forhånd tusind tak for hjælpen :)