Mac. med win.10

Hejsan venner, har voldsom brug for hjælp. Har en mac, der har kørt win. i al dens levetid. No problemos.  Den brød pludselig ned, og kunne kun vise "automatisk reparation." efter megen møje og besvær fik jeg et link fra en ven, hvor jeg bkunne downloade en rep.version. fik den installeret og startede op igen. Det viste sig dog at være en hel ny version, som skulle aktiveres. Hvordan kontakter man support i win. for jeg skal da ikke betale for en ny. Ps, har win. 10 på 3 andre. Jeg har ingen lyd, og apple musen virker ikke, samt lyd op og ned virker heller ikke på apple keabord. Nogen der kan hjælpe

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke nøglen fra den gamle version? Du kan downloade en version fra Microsoft og gemme på et USB stick (min 8GB) og boote på den. Så skulle du kunne komme over problemet med registrering, hvis ellers din nuværende version er aktiveret og du har en Microsoft konto. 

fase
Jeg har en løs hd med en ældre installation til win 10 hvis du tror det kan hjælpe så må du gerne låne den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
autoole skrev den 01-11-2022 22:36:34

Hejsan venner, har voldsom brug for hjælp. Har en mac, der har kørt win. i al dens levetid. No problemos.  Den brød pludselig ned, og kunne kun vise "automatisk reparation." efter megen møje og besvær fik jeg et link fra en ven, hvor jeg bkunne downloade en rep.version. fik den installeret og startede op igen. Det viste sig dog at være en hel ny version, som skulle aktiveres. Hvordan kontakter man support i win. for jeg skal da ikke betale for en ny. Ps, har win. 10 på 3 andre. Jeg har ingen lyd, og apple musen virker ikke, samt lyd op og ned virker heller ikke på apple keabord. Nogen der kan hjælpe

Man anvender browser/søgemaskine på en af de tre andre, og skriver f.eks. “dansk windows support”.

Med et af svarresultaterne kan man komme til https://support.microsoft.com/da-dk

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Til Kovas. Har selv en Western Digital, fra en af vores pc'er, som blev skiftet ud med en SSD. Hvad gør jeg så lige nu, har et extern kabel så jeg kan slutte den til via USB.  Har lige prøvet den, men den kører 32, og denne kører 64, så intet at hente der.

Jeg har en win.10 på en bærbar der er aktiveret, kan jeg på nogen måde koble den til denne MAC, og den vej "opgradere" ??

Jeg er ik sikker men jeg mener at den du skal ha er en som er bootbar det er den som jeg har. Jeg brugte den til at installere win10 på en ny ssd i en computer som vi havde fået uden hd.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
SJEJSE. Er lige kommet i tanker om at min svoger lagde en SSD disk i den for et par år siden, og med den gamle disk, forsvandt MAC OS, også. Kan ikke huske hvordan han fik win. på den nye. Må nok formatere denne, og købe en ny win.10 og lægge på.  Foreløbig tak for hjælpen. 
Medmindre jeg husker forkert, det er nogen år siden jeg havde et lignende setup, skal du have iOS kørende på Mac'en før du kan installere Windows. MacBook'en booter iOS og skifter så til at køre Windows som en applikation på iOS tænker jeg.
Derudover skal du være sikker på hvilken Win-version der kan køre på MacBook hardwaren du har. Det sikreste er at installere den version du tidligere havde.

Måske er der nogen vise ord på https://support.apple.com/da-dk/HT201468

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis