Utæt kompressor

Hej. Jeg har en kompressor fra Jem og Fix, en Airplus Silent. Jeg er vild med den da den er støjsvag og nemt kan køres indenfor. Den er ikke særlig kraftig men nok til hvad jeg skal bruge den til lige nu. Problemet er at den er utæt. Det er ret klart at det er i den skrue der sidder i spidsen af beholderen. Man kan tydeligt høre det siver ret kraftigt fra den. Det gjorde det ikke i starten så noget er sket. Jeg ved ikke hvad den skrue er der for så jeg ved ikke hvad man må. Det lader jo til at man burde kunne skrue den ud og smide en pakning i men hvis den har en funktion hvor den skal kunne lukke luft ud duer det jo ikke. Er der nogen der kan hjælpe med det? Hvis man vil se billeder af den er linket her

https://www.jemogfix.dk/kompressor-stoejsvag-1-0-hk-og-24-liter-tank/3151/9054816/ 

Det er den der sidder helt centreret i spidsen af beholderen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Denne skrue har ikke nogen funktion som sådan. Du kan spænde den eller skrue den af og sætte en pakning på den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Jeg hader bare ting der er der men ikke har en funktion.
Ole77 skrev den 03-11-2022 02:11:19

Tak for svar. Jeg hader bare ting der er der men ikke har en funktion.

Proppen har den funktion, at man kan montere et ekstra luftudtag, der så går uden om trykregulatoren, så udtaget altid har fuld tryk, selv om der er skruet ned for trykket på det oprindelige udtag.

Vi prøver igen, i morgen --
Eller montere en ekstra tank for større beholderkapasitet.

Jeg har en ældre kompressor der larmer en del. Da vi lige har isoleret loftet hos sønnen satte vi kompressoren ude i skur og havde 20 meter trykluftslange op til en ekstra beholder tæt ved arbejdstedet. Det var virkelig en positiv oplevelse.MHT støj.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Interessant, hvad brugte I som beholder?
Annonce
jhb skrev den 03-11-2022 10:23:19

Interessant, hvad brugte I som beholder?
Kun en "skrottet" tank fra en gammel kompressor.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Okay, tak for svar!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis