Vi bruger elvandvarmer men kører med fjernvarme? Den æder strøm alexdk44 9 31-10-2022 07:05 Hej, i min lejlighed opvarmer vandet i sådan en elvandvarmer beholder fra carlsbad 80L.. Men den æder strøm. Giver det mening at bruge den? I de gamle lejligheder jeg har boet i var der altså ikke sådan et monstrum der åd el om natten. 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Gregeren 5657 2830 31-10-2022 08:08 De en æder ikke det store om natten. Den æder det meste når du bruger vand, og den skal varme op undervejs, og et stykke tid efter.Hvis jeres fjernvarme er bare nogenlunde prissat, giver det kun mening at opvarme med denne. Men det kræver jo en veksler installation, eller en ny vandvarmer, med spiral til fjernvarme.Der skal også etableres rørføring af fjernvarmevand til denne.Nu ved jeg ikke hvor du har fjernvarme indlagt, men du kommer hurtigt over 20.000 for at ombygge installationen, og noget mere hvis forsyningerne ligger langt væk. Elektronikteknikeren
Kurt54 391 2630 31-10-2022 09:03 80 Lburde række til 2-3 hurtige brusebade - bader i i de dyre perioder kan den med fordel være slukket i de dyre perioder - enten manuelt eller med tænd/sluk ur.
GodeVen 4336 5220 31-10-2022 12:07 Nu svinger priserne meget, og det er forskelligt hvad man belaster for fjernvarme. For mit vedkommende er varme fra el ca 4 gange dyre end fra fjernvarme.Jeg synes ikke at du skal følge anvisningen om at sætte timer på eller slukke. Du skal blot undgå at bruge varmt vand, når det er dyrt, hvis du har afregning med variabel pris. Beholderen bruger ikke ret meget for at holde temperaturen, men rigtig meget, når der har været forbrug af vand.
ev elmand 30519 7480 31-10-2022 12:36 Velkommen på lds. Det giver netop mening at få den til at bruge af den billigere strøm om natten. MEN det afhænger naturligvis af om du har fleks afregning på dit elforbrug. Man kan sagtens bruge af det varme vand selv om der er slukket til elvandvarmer. Og så tænde når man går i seng. Det er ofte om natten at strømmen er billigst. Den bruger kun strøm i 1/2 - 1/1time for at varme vandet op. Går man så i bad morgen eller aften så bruger den netop el når det er dyrest.Og behøver vi at gå i bad hver dag ? Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting) Annonce
alexdk44 Trådstarter 9 03-08-2023 21:11 Til fremtidige læsere, jeg fandt ud af, at det var fordi, at den kørte hele natten. Man kunne sætte den på eco mode og så sparede den om natten, tændte kun når vi brugte den