Søger løsning på et rengøringsproblem.
I mit hus har jeg et kalorifere anlæg kørende, som står for opvarmningen. Til de af jeg som ikke kender til det, er det, kort fortalt, en radiator/ventilator kombination, som sender den varme luft rundt i huset via luft kanaler under huset og i væggen.
Sagen er den, at det "skab", som anlægget står i, har en fået en lidt indelukket lugt hen over sommeren, hvor anlægget har været slået fra. Denne lugt bliver desværre fordelt rundt i huset sammen med den varme luft.
Det er ikke voldsomt, men stadigvæk lidt irriterende.
Jeg har forsøgt at lufte ud i skabet, samt installeret et kulfilter- Det har hjulpet lidt, men ikke helt.
Inde i skabet ser det noget støvet ud, og der hænger noget gammelt isolering, som også ser meget slidt ud- Med andre ord kunne skabet have godt at en solid rengøring.
Problemet er bare, at det er umuligt at komme til. Selve anlægget fylder en del, og er umiddelbart ikke lige til at afmontere, så det kan ikke lade sig gøre at komme ind og vaske væggen osv.
Er der nogen, som har et forslag til noget som kan sprøjtes ind evt? Har også læst om en ozon generator, som skulle kunne neutralisere dårlige lugte? Andre muligheder?
På forhånd tak. Mvh Martin