Fjernbetjent garageport

Jeg har behov for at kunne fjernbetjene en garageport via wi-fi / en app.
Det er en ganske almindelig garageport åbner som sidder i de fleste hjem. Garageport åbner betjenes i op til nogle meter med den medleverede fjernbetjening eller lokalt med et almindelig ringetryk.

Jeg har behov for at kunne betjene denne garageport på afstand dvs jeg kan heller ikke se garageport når jeg betjerner den.
A) Jeg har derfor behov for en wi-fi / APP betjent smart enhed der har et output der giver et kort "Open" på en potentialefri kontakt ved betjening via app. Hermed vil jeg kunne sætte kontakt parallelt med ringetryk og aktivere port.

B) Da jeg ikke kan se garageporten ved betjening så jeg har samtidig behov for en "smart enhed" med 1 eller helst 2 indgange der via samme wift/app kan indikere portens position. En ganske almindelig limit switch i hver ende af porten sat til smart enheden kan derved give portens position.

A+B må meget gerne være i samme smart enhed.
Jeg har i forvejen nogle Sonoff units med appen eWeLink og google home så kan man yderligere få denne smartenhed kompatibel med dette vil det være helt perfekt.

Er der nogle der kender en smart enhed der opfylder ovenstående ?





2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Check lige at porten standser bevægelsen hvis der er en given modstand. Denne modstand kan jo være et menneske eller dyr der er igang med at komme til skade. Dette fordi du ikke kan se porten.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan app styre din garageport via en “Shelly 1” til 75 kroner, samt en hvilken som helst magnetkontakt. I app’en kan du se om porten er åbn eller lukket.

https://www.mrsmarthome.com.au/make-your-garage-door-smart-shelly/ 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis