Byggetilladelse

Hej allesammen. 

Vi har et hus, hvor der blev bygget til i 1992, i den tilbygning er der et hobby/træværksted som er bygget sammen med beboelsen og medregnet i bebyggelsesprocent, men ikke i beboelsesprocenten. 

Vi vil gerne lave det om til et værelse, der er isolering i vægge, gulv og loft, 2.40 m til loftet, ingen problemer mht. Skel og væggene ind mod beboelsen, er af mursten og er muret helt op til taget, op over loftet, vi kommer heller ikke i problemer med bebyggelsesgraden, så umiddelbart vil vi mene at det skulle være i orden ?

Så er mit spørgsmål, skal vi have en byggetilladelse, når vi ikke mener at vi skal bygge noget om og bare ændrer beboelsesarealet ? Eller kan vi ændrer beboelsesarealet i bbr selv ? Vi bor i øvrigt i Århus.

På forhånd tak. 😊 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag fat i teknisk forvaltning i din kommune de vejleder helt gratis. Jeg er 99% sikker på der skal laves en byggetilladelse. 

Selvbygger med stort S. 
Hvis du udtrykker dig rigtig så kan det måske laves uden bygge tilladelse. Det kan godt være at betegnelsen "disponibel rum" lyder nemmere at lave til værelse end værksted. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Elmand

Tak for svar.

Er det når jeg taler med teknisk forvaltning, du syntes at jeg skal kalde det et disponibelt rum ?
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis