Gennembrydning af dampspærre og vindspærre

Hej gds-fæller

Jeg skal lave nogle gennemføringer af kabler og ventilationsrør i min facade (træskelet, med vindspærre på den ene side og dampspærre på den anden)

Jeg er med på at jeg skal bruge en gummi-membran ved dampspærren, hvor jeg fører kabler og rør igennem, så det slutter tæt. Men jeg er i tvivl om hvad praksis er ift. vindspærren. Sætter man også en membran op der, eller?

På forhånd tak for input - det er guld værd!

Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener godt man med omhyggelighed kan gøre det samme med dampspærre. 
Ved kabel har jeg nogen gange lagt dampspærre tape dobbelt og klæbe det på dampspærre, lade kabel komme igennem og så tape ovenpå både kabel og den dobbelte tape under kabel. 
En enden ting er at man ikke skal skære hul til kabel, men blot prikke et hul med f.eks. skruetrækker. Når så kabel presses igennem er det stort set tæt fordi tape-en smyger sig tæt til kabel  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok den første halvdel af mit indlæg er åbenbart forsvundet.
Med vindspærre ville jeg skære hul som en stjerne og tape det fast til røret. De spidser der er for lange skæres af så de ikke stikker ud. Tager du ikke yderbeklædning af så må det tapes fast uden for og så trække røret tilbage. Kabel kan gå igennem lille hul i vindspærre uden at gøre noget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Takker, det giver menig :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis