Svømmende undergulv buer opad?

Jeg har lige lagt 45 m2 12mm spånplader oven på mine varmefordelingsplader. Men nu opdager jeg at stor set alle pladerne buer opad. Hvad kan dette skyldes? Ikke noget jeg har lyst til at udlægge mit gulv på. Man kan mærke når man går på midten af dem. 

Jeg har mest af alt lyst til at skrue den fast, så de kommer ned og lægge pænt og plant på forskalling som jeg har rette op på bjælkelaget. 
Jeg har lige lagt 45 m2 12mm spånplader oven på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lav en ny tråd og beskriv dit problem der, udgangspunkt og forudsætninger er oftest vidt forskellige. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej, endte med at give det nogle skruer rundt omrking, hvilket hjalp lidt. Det lagde sig også lidt med tiden
Du kan også ligge plastfolie ud på hele gulvet i nogle dage for at "styre" fugtigheden.
Resultatet er fint og ingen lægger mærke til noget udover jeg selv. Du kan se enkelte steder ved fodpanelerne at gulvet buer når der står noget tungt.
Gulvet knirker enkelte steder, men det er jo svært at undgå i en trækonstruktion.
I bagklogskabens lys have jeg nok skruet hele gulvet fast til gulvet hvor varmepladerne sidder. Eller lagt gulvgips istedet. 
Men når det er sagt, er det blevet et flot gulv uden problemer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis