Radio skift

Hej jeg har skiftet min gamle Pioneer radio fra en 1din radio til en 2 din men har stadig det problem at de ikke slukker når nøglen drejes. Er der en der ved hvor jeg kan tage klemme 50 henne aka: tændingslåsstrøm så den slukker når nøglen drejes ? Hjælpppp
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Klemme 50 er den forkerte.
Du skal have fat i 30L (permanent +12 V) og 15R (radio tænd/sluk).
Det lyder som om der er blevet fusket med ledningerne på et tidspunkt.

Brug et voltmeter. Find den ledning hvor der kun er spænding på, når der tænding. Mål i forhold til stel eller minus. Du skal både bruge den med fast spænding og den der tænder og slukker.
Ja det er jeg klar over men ingen ledning fra det originale stik har strøm når den tændes
Begge ledninger på 12 volt stikket og så skulle den bare slukkes og tændes på knappen men det kan den nye ikke
Hvilken bil  -  mærke og model  ???   det du skal have fat i er en  Kl.15 = strøm ved tænding !
din gamle radio blev sikkert styret af CAN bus (data net)  -  der findes specielle snydesikringer som man sætter i ved at udtage en sikring og sætte sikringen i den snyde ting du monterer og derved opnår du en ekstra forbindelse 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Find ledningen fra f.eks. parkeringslyset.
Det slukker når du fjerner tændingen. Og skulle du en dag ønske at høre radio mens du holder stille tænder du bare parkeringslyset.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis