Alternativ klæber til SkamoWall

Jeg har sat nogle plader SkamoWall op i mit køkken (længere forklaring hvorfor den løsning er valgt), og skal have lidt flere op. MEN jeg er løbet tør for klæber og kvier mig ved at skulle give 400,- for en ny pose + (min.) 300,- for fragt, fordi ingen fysiske butikker åbenbart har det!
Jeg ved intet om indhold i den slags, så derfor vil jeg høre; er der noget i vejen for, at jeg fx bare bruger noget Weber Multi til det sidste?
Det sidder som sagt ikke i en fugtig kælder men i et køkken, og er kun et mindre område på måske 2m2 samlet, så det er ikke fordi der er en kæmpe fugtbelastning eller sådan noget.
Jeg giver det net + lerpuds bagefter.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil være sikker på ikke at få problemer med fugtighed, bør du følge producentens anvisninger. Lim kan godt virke som en damspærre, så du skal være skikker på hvilke egenskaber, den alternative lim har, sammenlignet med den originale. Jeg går ud fra at det sidder på en ydervæg.
Ja det gør det, og det er netop også derfor jeg spørger her; jeg har prøvet at google og finde indholdsfortegnelser og den slags, for jeg går ud fra, at det overordnede krav til min klæber er, at den er diffusionsåben. Men det er ikke til at finde infomation om, jeg kan kun se, at der står Skamols klæber indeholder Portland cement og Calciumhydroxid...
Har du prøvet i XL-byg det ser ud til de har det..


Vi prøver igen, i morgen --
Weber 280 er ikke egnet til stærkt sugende og porøse underlag, som disse plader er. 

Jeg ville ikke være bange for at bruge LIP multiklæber, man skal dog forvande pladen grundigt først.

Elektronikteknikeren
je_ns skrev den 26-10-2022 16:49:00

Har du prøvet i XL-byg det ser ud til de har det..

 Desværre ikke på lager i nærheden af os 🤷‍♀️

Annonce
Gregeren skrev den 26-10-2022 19:58:46

Weber 280 er ikke egnet til stærkt sugende og porøse underlag, som disse plader er.

Jeg ville ikke være bange for at bruge LIP multiklæber, man skal dog forvande pladen grundigt først.

 Okay, ja det kan godt være jeg skal bide i det sure æble så, for forvanding er ikke super optimalt tror jeg 🤔

Bygma i Viby havde det på lager, sidst da jeg stod i samme situation. De havde det ikke på hjemmesiden, men havde det alligevel da jeg ringede derud.
asgerhallas skrev den 27-10-2022 11:51:04

Bygma i Viby havde det på lager, sidst da jeg stod i samme situation. De havde det ikke på hjemmesiden, men havde det alligevel da jeg ringede derud.

 Ok tak, kan være jeg bare skal ringe til dem i XL byg så 😊

Du skal også forvande pladerne når du bruger den originale klæber.

Det er helt normalt når man murer med porøse materialer, så intet underligt i det.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 27-10-2022 18:51:46

Du skal også forvande pladerne når du bruger den originale klæber.

Det er helt normalt når man murer med porøse materialer, så intet underligt i det.

 Det står der intet om i deres opsætningsguide og det har jeg heller ikke gjort med de andre - og de sidder i hvert fald godt fast 😊 Men jeg går med det originale, det bliver vist lidt for meget et sats med andet, desværre 🤷‍♀️



Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis