Isokærn indsats

Når man putter indsats røret i den gamle skorsten skal der så været et aske fang som er dybere end renselemmen ?? Kan i følge mig ?? 🙄

handyman søger hjælp
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der plejer ofte at være en renselem et stykke oppe, eks. på loftet, og så en renselem helt i bunden, så sod og andet kan renses ud.
Men tag en snak med din skorstensfejer, jeg monterede på et tidspunkt en isokern, skorstensfejeren synes jeg skulle sløjfe renselemmen oppe på loftet, og så kun have den i bunden.

Vi prøver igen, i morgen --
Har også en i bunden .men skal den være helt nede i bunden eller må der være feks 20 cm til bunden fra underkant renselem ...til aske tænker jeg så det ikke ligger op ad rense lemmen 

handyman søger hjælp
flemming rosendal møller skrev den 25-10-2022 11:57:27

Har også en i bunden .men skal den være helt nede i bunden eller må der være feks 20 cm til bunden fra underkant renselem ...til aske tænker jeg så det ikke ligger op ad rense lemmen 

Det tror jeg ikke er et problem, og skulle skorstensfejeren klage over det, kan du jo nemt fylde op med beton..

Vi prøver igen, i morgen --
Det er smartest at bunden i renselem flugter med bunden i skorsten. Så passer skorstensfejerens lille askeskovl lige til at tage det ud. Der skulle helst ikke være ret meget. 
Det er enten renselem på loftet eller trin på taget hvis der er skråt tag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
flemming rosendal møller skrev den 25-10-2022 11:57:27

Vores ene renselem sidder så langt over gulvet, der er brændbart, at vi ikke skal brandbeskytte gulvet, ca 25 cm. Det giver 35 cm fra bund af lem til bund af skorsten.

Det giver, om nødvendigt, plads til rigtig meget aske :-)

Vi flyttede lemmen da vi fik lavet Isodor foring af vores skorsten. Isodor er samlingsfri foring lavet på nogen timer af een mand med det rigtige udstyr.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis