Glastag til orangeri der ikke koster en formue

Jeg planlægger at bygge et orangeri på ca. 6x4 meter, af en del gamle vinduer jeg har stående. Jeg havde i udgangspunktet tænkt mig klart glastag, men jeg har fået to tilbud på henholdsvis 95.000kr. og 121.000kr, hvilket er langt over mit budget. Til sammenligning kan jeg få et 32mm termotag i plast til ca. 18.000kr., men det er jo selvfølgelig ikke gennemsigtigt.

Findes der billigere løsninger som giver mig et klart/gennemsigtigt tag? Om det er i plast eller glas er ikke så vigtigt, jeg vil bare helst ikke for meget over 25.000kr, hvis det overhovedet er realistisk? 
Jeg planlægger at bygge et orangeri på ca. 6x4... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sydvendt klart glastag kan også gøre det u-udholdeligt for planterne.
Det er meget almindeligt at man f.eks. i drivhuse gør glastaget hvidt, i en eller anden form, for at planterne ikke skal blive "svedet" af, selv om der er selvoplukkelige vinduer.

Det skal dertil siges at der er ikke meget Orangeri tilbage hvis der ikke kan komme lys gennem taget.
Jeg har en sommerdag da jeg kom hjem fra job, målt 52 grader i en udestue med termoplast tag, og den var nordvendt   
Men der kan selvfølgelig laves automatiske vindues oplukkere, så "ovnen" ikke bliver så vild   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har set lidt på klemlister som denne: https://interglas.dk/shop/49-5-mm-1956p.html. M
Nu er vi jo på en  lav det selv side, så det er naturligvis Klemlister man selv sætter sammen af de materialer som jeg beskriver. 
3 x 30 mm alu  flad "stål" samt standard selvklæbende glasliste. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis