Akklimatisering af Troldtekt

Hejsa

Jeg har bestilt 55 stk. Troldtekt plader, som skal monteres i min garage. Den er uopvarmet og lukket i enden med en pressening, da garageporten først skal monteres efter loftet.

Det betyder jo så at temperaturen er lav og fugtigheden høj. Kan jeg akklimatisere dem i garagen i de min. 2 uger, eller skal de indenfor at stå?

Med venlig hilsen
Azkaban
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skal stå i det rum som de skal opsættes i, og helst med den fremtidige fugt og temperatur. Så det kommer mest an på hvad du forventer af fremtidig klima i garage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-10-2022 23:18:32

De skal stå i det rum som de skal opsættes i, og helst med den fremtidige fugt og temperatur. Så det kommer mest an på hvad du forventer af fremtidig klima i garage. 
Hej elmand

Super. Garagen forbliver uopvarmet og den eneste forskel er en garageport istedet for presenningen :) Hvad gør man egentlig, når de skal opsættes udenfor? 
så sætter mn bare op. De kommer sikkert fra et koldt lager på tømmerhandel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Da jeg skulle montere port og troldtekt i min garage, satte jeg porten op først og satte et stump bræt på 2,5 cm der hvor skinnerne skulle skrues fast. 

Startede i modsat ende af porten og når man så kommer derhen tager man bare skruen ud til skinnen og fjernen brættet og skruer skinnen fast igen, det var ret ligetil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis