amperetang måler ikke

Har en fin amperetang med multimeter indbygget fra biltema (som på billede).

Dens MM virker fint, men ampere måling virker ikke, hverken i AC eller DC.
Symptomerne er at læsning enten svinger konstant eller ikke ændrer sig.
Ampere måling har tidligere virket.

Da jeg er glad for den, vil jeg gerne have bud på om jeg gør noget forkert eller om det kan fixes. Jeg har prøvet med nyt 9V batteri. Åbnet den og kan ikke se at nogle af komponenterne på elektronikpladen er brændt af.

Nogle bud?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har det virket mens du har haft det ?

Vi prøver igen, i morgen --
ja det har den (har skrevet i oprindelig indlæg også)
Det eneste jeg synes der kan "snyde" er at f.eks. Peak eller "hold" knap er aktiveret. Mon ikke "hold" skal holdes inde medens "Peak " må give et symbol i display. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 24-10-2022 16:34:17

Det eneste jeg synes der kan "snyde" er at f.eks. Peak eller "hold" knap er aktiveret. Mon ikke "hold" skal holdes inde medens "Peak " må give et symbol i display. 

Har sikret mig at ingen af disse er aktiveret.

Hvor store strømstyrker måler du på ?  og er det galt med både veksel og jævnstrøm? (går ud fra du er fortrolig med brugen af et tangamperemeter, at der kun skal en af lederne igennem tangen)
Prøv at kik hvor tangen går sammen, om der er snavs eller andet, så tangen ikke lukker helt.

Annonce
je_ns skrev den 24-10-2022 16:56:11

Hvor store strømstyrker måler du på ?  og er det galt med både veksel og jævnstrøm? (går ud fra du er fortrolig med brugen af et tangamperemeter, at der kun skal en af lederne igennem tangen)
Prøv at kik hvor tangen går sammen, om der er snavs eller andet, så tangen ikke lukker helt.

70-80 ampere DC (batteri kabel på bil). Jeg er fortrolig med tangamperemeter. Tangen lukker helt og er ikke snavset eller lign.

Så er det jo nok desværre defekt, men du kan jo give det et forsøg mere, for at kikke løse forbindelser, dårlige lodninger, eller revner i printet.
Kik især på det der går ud i tangen, der må jo være nogle spoler eller lignende.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis