Billeder på skråvægge

Hvem har en smart metode til at ophænge billeder, ikke plakater o.l., på ca. 45 gr skråvægge?
Lette og lidt tungere, uden at være over ca. 5 kg.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har god erfaring med Stålbøjler til el kabler. De kan bukkes ok klippes til så de netop kan holde omkring kanten på rammen. Jeg ved godt det bliver synlig så det må så acceptere.
Ellers må man sætte en plade bagpå med nøglehuls huller. Så kan man "klipse " det op på nogle skruer som ikke er spændt helt imod væggen. Princippet ses f.eks. bagpå de routere m.m. som jeg har set. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja tak, nøglehulshuller, det må jeg finde. Lidt bøvlet selv at lave pænt.
Eller måske blot to styk tynd plade i 45 gr bagpå hvert øverste hjørne. Grebet af en skrue med lidt stort hoved der ikke er skruet helt i.
Og så et højt nøglehulshul nederst i midten. Så kan billedet flekse op og ned når man justerer sidelæns for oven.
Tror jeg.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja jeg er enig i at nøglehuls huller ikke er så nemme at lave. Hvis du bruger alu plade så kan man bruge overfræser hvis man kører langsomt frem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den med øsken og krog har jeg benyttet til et par store billeder, men da afstand til væg bliver ret stor duer det ikke til mindre billeder. Og slet ikke til tynde alurammer til fotografier.

Place-it magneter kender jeg, men forsøger at være lidt nærig. Det lykkes måske ikke.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
vi limede ekstra stærk velcro--bagpå billederne (på skråvæggen) og satte velcro fast med lim og skruer på væggen--det holder (men bliver sikkert et mas, at få af igen:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis