isoleringsskål, kan tåle hvor varmt?

Hejsa, 

Jeg har købt nogle isoleringsskåle som jeg ville sætte på nogle rør (fjernvarme) i vores bryggers. det er lidt et kaos og de er lange og helt blottede - ville gerne lige have dem til at afgive lidt mindre varme på det første stykke ind i huset. 

har købt helt almindelig skåle vil jeg tro det klassificeres som - kan nogle med forstand på dem bekræfte at de naturligvis kan tåle virkelig høj varme ? 

- Nogle steder er det kogende varmt på rør. kan de tåle det ? 
- derudover er det både de stykker med "rør" og de stykker med "samlinger og lign., det er jo et andet materiale som afgiver varmen endnu mere - kan de også tåle at sidde på de steder, samlinger osv ? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Iflg. efterfølgende link kan den model tåle 100 gr. Og det er jo det du har? Men har du vitterlig målt 100 gr på røroverfladerne?
https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-rorisolering-rorskale-rorisolering-20mm-o48x-2m-497548048#phpstudios-product-details-wrapper

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John, 
100 grader er det nok ikke, og ved nærmere eftertanke, er det vel helt fint at smide det på overalt. Har fjernvarme og vandet jeg får ind er vel på ingen måde +100grader, så det burde vel aldrig været et problem. 

Ved ikke lige hvordan jeg skulle måle temperatur de steder hvor jeg synes det er meget, meget varmt - men har svær ved at se det overstige 100gr, som de vel kan tåle de her skåle. 

Du kan jo se på din måler hvad indgangs temperatur er. Den er næppe over 75-80 grader med mindre du bor meget tæt i fjernvarme værket. 
Om det er jern eller messing så er overflade temperaturen det samme når der er isoleret. Du kan tage det helt rolig de rørskåle er beregnet til formålet.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tusind tak, nu er de røget på hele vejen rundt næsten. 
asromadk skrev den 23-10-2022 16:00:41

Hej John,
100 grader er det nok ikke, og ved nærmere eftertanke, er det vel helt fint at smide det på overalt. Har fjernvarme og vandet jeg får ind er vel på ingen måde +100grader, så det burde vel aldrig været et problem.

Ved ikke lige hvordan jeg skulle måle temperatur de steder hvor jeg synes det er meget, meget varmt - men har svær ved at se det overstige 100gr, som de vel kan tåle de her skåle.

Jeg skrev, lidt sarkastisk, 100 fordi du skrev kogende.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
haha smukt, det har været en lang dag. 

Tak for input 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis