Isolere betongulv i hal

Jeg har en lille hal, som jeg er ved at indrette værksted i. Der er et gammelt betongulv, og min plan var at lægge 100mm gulvisolering og så støbe 100mm ny beton ovenpå. Men nu bliver jeg i tvivl... er det en ok konstruktion med hensyn til fugt? Det gamle betongulv er garanteret ikke 100% tæt, og jeg overvejer om der kan samle sig fugt under isoleringen, som ikke kan komme væk igen - og om det er et problem?

Svar på ovenstående og ideer til andre konstruktioner er meget velkomne :)

Jeg har 200mm at gøre med i højden, og jeg vil meget nødigt bryde det gamle gulv op. Der skal ikke permanent opvarmes til andet end frostfrit.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der et generelt problem med opstigende fugt i hallen?
Ellers kan du vel bare lægge en fugtspærre ud under isoleringen? Evt perforere den gamle beton med nogle huller så evt fugt kan undslippe.

Uanset hvad så kan eps ikke opfugtes og der er ikke noget i konstruktionen der er organisk og kan rådne så konstruktionen er vel ok.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nej, umiddelbart ikke et problem med opstigende fugt. Det er værre oppefra :)

Grunden til min bekymring var at en håndværker nævnte det "i forbifarten", da jeg fortalte om mine planer. 

Og nej, der er ikke noget organisk - hvis jeg da ellers lige gør rent :D
Eller ved nærmere eftertanke, så er der faktisk. De gamle brædder, som i fordums tid er blevet brugt til at støbe efter, sidder der stadig. Hmm...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis