Fjerne puds som er lagt oven på klinker på badeværelset.

Hej alle

Vi har et hus fra 1978, hvor de tidligere ejere har pudset direkte på klinkerne på badeværelset og i brusenichen også. Jeg vil gerne have det puds af, så jeg kommer ind til klinkerne (uden at beskade klinkerne)

Er det hammer og mejsel og en masse tålmodighed??

Eller har nogen af jer, stået over for en lignende opgave, som kan dele erfaring med mig?

På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
22926 7480
Velkommen på lds.
Jeg har ikke erfaring fra lignende opgave, men det er vigtig at du hugger næsten vandret hen over klinke overfladen. Jeg tvivler på at du kan gøre klinker helt rene igen. 
Hvis det er pudset med cement og sand så er det helt umulig men er det med en mørtel blanding så kan du prøve med ved sidste finish at bruge LIP klinkerens. Det kan opløse lidt kalk slør men er ikke et mirakel middel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Jeg ville først benytte hammer og lodret mejsel pegende mod klinkefugerne. Måske løsner pudset over klinker sig ved øvelsen.
Om nødvendigt ville jeg så bruge hammer og træpind, gerne noget hårdt massivt træ, eller plastpind så vandret som muligt. Træ eller plast for ikke at beskadige klinkernes overflade.
sanchez
sanchez Trådstarter
5
Jeg har forsøgt at banke det af med hammer og mejsel og kan konstatere, at de har brugt letpuds. Det er virkelig nemt at banke af, uden at skade klinkerne overhovedet. fjernede den ene side på en time, uden problemer og det slør der sidder tilbage falder let af - og efterlader en helt glat, men grim 70'er klinke. Så der slap jeg med skrækken. Det betyder at jeg kan gå i gang med microcement i kabinen, hvilket bliver spændende... Mangler blot noget VVS arbejde, så jeg kan skifte mine Damixa 70'er batterier ud med noget mere moderne. Håber ikke det koster spidsen af en jetjager ;-)
Annonce
sanchez
sanchez Trådstarter
5
Ønsker dette!!
sanchez
sanchez Trådstarter
5
men har denne :-(
ev elmand
ev elmand
22926 7480
Der skal foretages noget indgreb. 

m.v.h. Erik
Annonce
sanchez
sanchez Trådstarter
5
Har fået en pris på at udskifte min Damixa serie 42, så rørene i kabinevæggen får to udtag. 6000-8000,- uden re-etablering af hullet. Er det en fair pris?
ev elmand
ev elmand
22926 7480
Ja det kan nok ikke være meget billigere. Men du skal nok have delene skilt ad og hugget meget god plads i væggen inden vvs kommer, Det er nok den del der koster mest arbejdsløn. 

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Populært lige nu

1. Tænder når strømmen er billigst
    Grøn energi og sparetips (læst 2187 gange)
  2. Hvilken VVS´er har ret?
    Lav-Hus (læst 562 gange)
  3. Kun halvdelen af komfuret virker
    Hårde hvidevarer (læst 501 gange)
  4. Stavvibrator hvor stor?
    Lav-Hus (læst 253 gange)
  5. Træk fra fodpaneler fra krybekælderen
    Lav-Hus (læst 275 gange)
  6. Køb af label maker
    Gadgets & dimser (læst 468 gange)
  7. Fjerne rust på file.
    Værktøj og maskiner (læst 280 gange)