Spørgsmål til kondensatore. Små motore på pillefyr.

Hej til Jer.
Vores pillefyr er nu godt 10 år gammel. Da det var ca 5år stoppede den første motor pga defekt kondensator. Jeg tænkte at så kom den næste vel snart og jeg skiftede dem alle. Nu er den gal igen. Er det bare almindelig at de ikke holder længere? eller kan man få nogle som er bedre kvalitet? De er på 1 af de der mærkelige ting.
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kondensatorer bør holde længere. Jeg er ret sikker på at nogen er bedre end andre, kender dem bare ikke fra hinanden. Så det eneste jeg ville kunne vælge ud fra er prisen. Og det er rent teknisk useriøst 🫢
Holdbarhed medmindre de er underdimensionerede, eller der er en defekt i udstyret der overbelaster dem.
Er det kondensatoren på samme motor som sidst der er gået?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John.
tak for svar. Så vidt jeg kan se så er det ikke den samme motor som sidst, men det var en anden fabrikat end dem som fabrikanten af pillefyret sælger. Da vi fik fyret var det almindeligt kendt at en kondensator kunne gå når som helst, så jeg havde en liggende. Så  købte jeg et de resterende ved fabrikantens repræsentant.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvilken spænding er din kondensator mærket med? Hvad står der ellers på kondensatoren?

fase
Hej  Fabrin indsætter lige et billede 

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hej Fabrin og tak for svar. Det var den nederste grå som gik denne gang.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Hej igen. Det ser ud som om jeg har rodet i det. Jeg troede at jeg havde smidt den dårlige fra sidst ud så den skulle mangle i samlingen. Men de er der alle så jeg kan faktisk ikke se hvilken som jeg skiftede sidst,

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Jeg var interesseret i om der stod MP ud over 450V. Mærkningen med MP er metalliseret papir, som kan være selvhelende. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis