Hænke-sænke dør går på i bunden og lukker ikke ordentligt Handy-Helle 1 21-10-2022 16:03 Min hæve-sænke skydedør fra en anden tidsalder vil ikke længe hæve og sænke ordentligt. Den går på i bunden, men det er samtidig også som om håndtaget åbner lidt for meget op og ikke kan komme helt ned i bunden. Hvad kan jeg mon gøre? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
JohnLarsen 2857 3500 21-10-2022 20:42 Det lyder som om de mekaniske dele er slidt og måske bør skiftes. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
BOFH 3909 8600 21-10-2022 22:34 På nogle af de gamle modeller er der et dæk-beslag i bunden der skal skrues af, bagved er der en eller flere skruer der kan justere løftehøjden, men hvis det hele er slidt så det ikke længere er inden for tolerance så er det op ad bakke.Ny beslåning (hvis det kan skaffes) koster det blege ift udskiftning af døren, isoleringsevne og tæthed taget i betragtning./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
JohnLarsen 2857 3500 21-10-2022 23:31 Men udskiftning af hele døren kan blive rigtig dyr hvis den er en del af et større vinduesparti fordi ny dør sikkert ikke fås med samme design.Kan ikke huske hvad vores ca. 10 m vinkelvinduesparti i træ med en hæve/sænke skydedør kostede for knap 45 år siden. Men det var lidt dyrt. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍