Elpriser fast pris, eller Flexel

Får el fra Norlys pt på en fast pris på 4.922 kr /kw + 1,49 kr i transport.

Har lige fulgt med i flexpriserne i nogle dage, eks i dag er dyreste time på 1,9965 kr pr kw + 1,49 kr i transport, samt 29 kr om måneden i abonnement for flexel.  
Så som det har været de sidste dage har flexel været næsten 3,00 kr billigere pr kw i den dyreste periode, i forhold til fastpris.

Hvad er jeres erfaringer ??

Vi prøver igen, i morgen --
Får el fra Norlys pt på en fast pris på 4.922 kr... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes også min elregning er ret uoverskuelig, men nu har jeg meldt mig til Flexel, så må jeg jo se hvordan det fungere.  

JohnLarsen
Det ser ud til at du har brugt lidt mindre end forventet (1994 kWh - 1902 kWh ) . Så bemærker jeg at din rene strømpris faktisk er ret billig for perioden, nemlig 1,87 kr og det er med moms. 
Du får reduceret elafgift. Jeg ved ikke om det er på grund af elvarme eller det er den nye lov om reduceret elafgift som allerede er trådt i kraft. 
Bemærk at din forudbetaling for næste periode faktisk er billigere ( 7936,45 kr - 7263,60 kr) på trods af et forventet større forbrug 8 (1902 kWh - 2223 kWh ) . Det ligger sikkert i den reducerede elafgift. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
@ev elmand
Ja reduceret elafgift, men først efter standard (tænker jeg) afgift på de første 1.008 kWh
Hvorfor, det ved jeg, ikke.
Nej vi varmer ikke med el, men med træ i en masseovn.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 22-10-2022 17:00:56

@ev elmand
Ja reduceret elafgift, men først efter standard (tænker jeg) afgift på de første 1.008 kWh

Du får også under 10 kr i reduceret elafgift  (0,01 kr pr kw) så der er jo nærmest ingenting..

je_ns skrev den 22-10-2022 18:46:29

JohnLarsen skrev den 22-10-2022 17:00:56

@ev elmand

Du får også under 10 kr i reduceret elafgift  (0,01 kr pr kw) så der er jo nærmest ingenting..

Ikke forstået. 

Jeg sparer jo standard afgift minus reduceret afgift på forbruget over 1.008kWh lig en “besparelse” på ca. 950,-. Uden helt at vide hvorfor.

Som jeg ser det.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg tror det er standard elafgift indtil loven om reduceret elafgift trådte i kraft. Men jeg er slet ikke sikker. En ting er hvad politikere lover lige nu og en anden ting er hvad der reelt sker lovgivnings mæssig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis