Støbning af betongulv i kælder og radon

Jeg skal til at støbe nyt betongulv i min kælder, men er i tvivl om mulighederne for radonsikring i den forbindelse. Jeg har læst mig til at jeg skal holde mig fra radonspærre, da det er en kælder. Kælderen er ikke fugtig, men der er ikke lagt dræn.

Jeg har brudt eksisterende gulv op og der er gjort plads til 100 mm isolering og 100 mm armeret beton med gulvarme. Selve betongulvet er jo i teorien radonsikkert, men kan jeg gøre mere?

Jeg tænker at radonsikre væggene ved at pudse væggene op med weber multi 280 netpuds (https://www.youtube.com/watch?v=jfxX1ObJRPI), er det en god ide? (desuden kommer der skamowall på væggene)

Hvad kan jeg gøre i overgangen mellem gulv og mur?

Det skal siges at jeg selvfølgelig også etablerer udluftning i form at duka en-rums ventilatorer.

Håber nogen har nogle gode ideer :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Armeringbånd/ lip vs 30
lyhne1 skrev den 21-10-2022 08:31:50

En sidekommentar.. er du opmærksom på, hvor vidt du overholder bygningsreglementet ift. Isolering?

Hvis han skal understøtte sokkel og indre vægge så er det ikke rentabelt og dermed lovligt at udføre det som planlagt, men han kigger ind i en væsentlig højere driftsudgift ved ikke at leve op til minimumskravet.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis