Låsemøtrik kan ikke skrues af

Hej

Jeg købte i november sidste år et cykelstativ med bagageboks til bilen.

Jeg skal så først til at bruge den nu. Da jeg sætter den på bilen, finder jeg ud af, at jeg har vendt baglygterne forkert. Jeg vil derfor lige hurtigt skrue lygterne af på lygtebommen og vende dem rundt. De sidder fast med to 8 mm låsemøtrikker på hver lygte. 

Da jeg ville skrue den sidste låsemøtrik af bag på lygtebommen, så er der som om den bare kører rundt og kan derfor ikke få den af.

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kan få sådan en møtrik løsnet/skruet af?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du ikke få fat i den inde i lygten , må du skære den af og sætte en ny i
Træls må være svaret..  
Jeg går ud fra du har forsøgt at holde kontra i modsat ende - hvis det ikke lykkedes, så prøv følgende:
1: klem en skruetrækker e,l ned over bolthovedet gn. hullet på møtriksiden, og skru møtrik af med slagnøgle.
2: flæk møtrik med vinkelsliber eller skær den helt af. 

 

Hvis du kan komme til med en nedstryger eller en vinkelsliber med tynd skive så kan du lave en kærv i enden af bolten. Så kan du komme til at løsne møtrikken, så kan du sikkert få den af. Kærven kan jo så også bruges til at spænd igen, når du har fået vendt lygten.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg fandt en løsning. Jeg kunne lige nøjagtig få en flad skruetrækker ned under, så jeg kunne holde kontra. Og nej, det havde jeg ikke prøvet inden🤦🏼‍♂️😂

Tak for jeres input!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis