Udhus - skal gulvet isoleres?

Hej 
Jeg er i gang med at isolere mit udhus -  vægge og loft. Jeg havde egentligt planlagt, at jeg ville lade være med at isolere gulvet men kun etablere en fugtspærre. 
Jeg har en forhåbning om at varme/kulden fra jorden kan være god både vinter og sommer, men jeg er kommet i tvivl om det er en god løsning. 
I udhuset vil jeg opbevare mit værktøj og selvfølgelig bruge udhuset til div. projekter. 
Er der nogen, der vil dele erfaringer med mig? Både for og imod.

På forhånd tak.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en garage med 100 mm isolering i væge og loft, gulvet er uisoleret, med en plastmembran under.
Jeg har kun varme på når jeg er der ude, jeg har ingen problemer med at værktøjet ruster, jeg har ingen ventilation, kun de små utætheder der måtte være.

Det fungere fantastisk med det uisolerede gulv, dejlig kølig om sommeren, og frostfri det meste af vinteren, kun ved længere kuldeperioder kryber frosten indendørs.

Vi prøver igen, i morgen --
Samme erfaring som je-ns garagen hvor vores pillefyr står er ikke isoleret i gulv. Der kommer aldrig frost derude. Og pga fyret som bruger en del luft så udluftes der hele tiden. Om vinteren er der så tørt at jeg kan hænge bacon til tørre derude.Men en god randisolering vil optimere det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis