Ekstra vandtilførsel til toilet

Hej

Vores hus er desværre indrettet således at det tager lang tid før der kommer varmt vand på badeværelset. Derfor samler vi vand i en spand til at skylle ud med. Det er dog en kende bøvlet, og det kunne være fedt at gøre det lidt smartere.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at sætte en plastikvandbeholder op som skal kobles til toilettet så det fyldes fra beholderen. I sig selv ikke så indviklet, men når beholderen er tom skulle toilettet jo gerne virke alligevel og dermed blive fyldt fra vandrøret som normalt.

Jeg vil med andre ord gerne have en dims som har to tilløb og et fraløb hvor det ene tilløb prioriteres, selv hvis trykket ikke er specielt stort. 

Er der nogen der kender en sådan dims?

/kim
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I bruger da forhåbentligt ikke varmt vand til at skylle ud med i toiletet?
Hvad har din varmtvandsforsyning med fyldning af toilettet at gøre? Kan toilettet ikke skylle nok ud, siden I har en spand med koldt vand stående ved siden af til at skylle ud med? Har jeg misforstået spørgsmålet?

fase
Vi opsamler alt det vand der ellers ville spildt mens vi venter på at det bliver varmt - f.eks. når man skal i bad. 

Kan godt se at det kunne misforståes :-)
Det enkleste vil være at sætte en svømmerventil i din plastbeholder, og så flytte vandtilførslen fra toilettet over til plastbeholderen. Svømmerventilen i plastbeholderen skal stilles til lavest mulige vandstand. Så tilsluttes en slange fra plastbeholderen til toilettets vandtilslutning.
Kunne det være muligt at sætte cirkulation på det varme vand?

Søren O
Ja, det lyder som en rigtig god idé. Havde jeg ikke lige overvejet.

Har snakket med en VVS om cirkulationspumpe, men de mente ikke det ville ikke helt kunne afhjælpe problemet. Afstanden er for stor i forhold til hvor stor en del af den de kan lave cirkulation på.
For at kunne lave cirkulation på det varme vand, er det nødvendigt at kunne føre et rør til sidste tapsted (det der er længst væk). Du kan måske afhjælpe den lange vente tid på varmt vand ved en del cirkulation og dermed afkorte ventetiden på varmt vand. Så din VVS'er har ret. Det kan være svært, læs dyrt, at lave cirkulation på det varme vand. Cirkulationen kan styres så der spares energi, ved at styre cirkulationspumpen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis