Holdbarhed på utildækket tagkrydsfiner

Hej

Jeg er ved at lave uisoleret skur/cykelskur. Jeg vil lægge 15 mm tagkrydsfiner ovenpå spær, og så have tagpap ovenpå krydsfineren. Tagpap kan jeg nok ikke selv brænde på, så mit spørgsmål er hvor længe kan jeg tillade mig at der går mellem jeg lægger krydsfiner på og indtil der kommer pap på? Hvor længe kan taget stå ufærdigt i efterårsregn og lign, tager det skade af at stå længe i vådt vejr? Bør man dække det over med f.eks en presenning indtil der kommer pap på?
Håber der er nogen kloge mennesker der kan komme med et godt svar!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tagkrydsfiner kan godt tåle lidt vand men jeg ville ikke lade det stå vinteren over. Du behøver ikke at brænde tagpap på, der findes dels noget der sømmes på men det bedste er den type der er selvklæbende, den er meget let at bruge, se evt. her https://youtu.be/iXKJ5AM2PH0
Ja, jeg har godt overvejet den løsning også. Men hvis jeg følger producentens anvisninger kan jeg ikke bruge den løsning da hældningen på taget ikke er ret stor. Men jeg må lige overveje hvad den bedste løsning er.
Men tak for indsparket!
Du kan bruge den fuldklæbende fra Adeso ned til hældning på 2,5cm/m - fungerer og holder glimrende.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis