Fugt på ydermur

Hej forum!

Vi har overtaget et ældre sommerhus. Den tidligere ejer fik sat et vindue i for et par år siden. Nu er det som om der trænger fugt ud gennem ydermuren under og langs netop dette ene vindue. Vedhæfter et billede, håber det er til at se. Vandet kommer tydeligvis inde fra muren, det er ikke regndråber eller stænk. Kan det være i forbindelse med opvarmning af huset her om efteråret at fugt trænger ud? Vi har ikke observeret det i løbet af sommeren. Hvis det var opstigende fugt fra soklen ville den nederste del af muren vel også være våd? For det er snarere som om det kommer ud oppe ved vinduet og løber ned over muren.

Håber nogen kyndige mennesker herinde har et bud på hvad det kan skyldes, og hvor nervøse vi mon bør være..
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er vandet uden på muren der henvises til, så ligner det slagregn.

Elektronikteknikeren
Mit gæt er at der er lille eller intet udhæng på huset så regn i vid udstrækning kan ramme facaden. Hvis denne ikke er tæt (evt også fugen rundt om vinduet?), opfugtes murværket og kan begynde at svede når fugtigheden bliver høj nok, din hulmur er garanteret drivvåd hvis facaden 'sveder'.
Den manglende sålbænk så vand ikke ledes væk fra muren er med til at forværre problemet.
Afskalning i bunden ligner frostafskalning, lyder det hult hvis du tapper på facaden forskellige steder med skaftet af en skruetrækker? Isf er pudsen begyndt at slippe.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis