To lysdæmpere styre samme lys

Hej, 
Jeg er ved at skifte mine afbrydere ud med lysdæmpere, men hvordan foregår det når 2 afbrydere styre samme lys? Altså hvad hvis den ene lysdæmper er skruet helt ned og den anden er skruet helt op hvor meget lys er der så? 
Mvh Nis 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke bruge to lysdæmpere til et lampeudtag. Du skal bruge en lysdæmper og en afbryder med en kipfunktion. Det vil sige du sætter en fjeder i afbryderen, så den virker som et ringetryk. Du sætter et par billeder ind af de afbrydere, det drejer sig om.

fase
S. Fabrin skrev den 17-10-2022 15:24:49

Du kan ikke bruge to lysdæmpere til et lampeudtag. Du skal bruge en lysdæmper og en afbryder med en kipfunktion. Det vil sige du sætter en fjeder i afbryderen, så den virker som et ringetryk. Du sætter et par billeder ind af de afbrydere, det drejer sig om.

 Jeg har denne afbryder jeg gerne vil have installeret: https://www.lavprisel.dk/lk-fuga-lysdaemper-led-s-120va-med-korrespondance-1-modul-hvid-44868?gclid=CjwKCAjw-rOaBhA9EiwAUkLV4goPdZdRfccrC3F4rAj2NvJ0Vv9zOPiys_h0xjaenQeWPThMIEoBCxoCOREQAvD_BwE

Så ville jeg kunne bruge denne som den ene og en almindelig med afbryder med kipfunktion som den anden til samme lampeudtag? 
Ja, den kan du udmærket bruge. Husk at købe en fjeder til afbryderen.

fase
Hvis du skal have lidt at vide om hvordan det monteres så kræver det et billede af bag og forside af begge korrespondance afbrydere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis