Køb af naboens grund

Jeg har fået muligheden for at købe naboens gund. Der er ikke noget hus på grunden, og ligger bare hen efter nedrivning.

mit sprøgsmål er bare hvad er reglerne omkring sådan et køb?
skal der advokat på?
skal der landmåler på?
er der byggepligt?

Evt andet jeg skal være opmærksom på????

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skal der advokat på? - Det ville jeg helt sikkert gøre.
skal der landmåler på? - Det ville jeg også gøre.
er der byggepligt? - Det kan din advokat finde ud af.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Der er hverken krav om advokat eller landmåler. Men der er forhold som kan være svært selv at overskue, så en advokat kan være det bedste bud på det som du med fordel kan hyre til at hjælpe dig. 
Landmåler vil der sjældent være brug for. Hvis du kender grundens størrelse o.s.v. så er der ingen grund til det. 
Kan du ikke finde skelpæle eller der er forhold som f.eks. naboens vej eller hæk går ind over grunden, så kan der være noget gammel hævd som skal opklares. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad med tinglysning? Skal der laves et nyt skøde?

Og tak for de gode svar :-)
Når du har handlet bør du nok også kontakte forsyningsselskaberne hvis du ikke skal bruge installationerne. Der kan være mulighed for at få tilslutningsafgifter tilbagebetalt.
Hvis disse ting selvfølgelig ikke allerede er gjort ifm nedrivningen.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo:
Det må du lige forklare nærmere. Jeg har aldrig hørt om at få tilbagebetalt tilslutningsafgifter, ud over at nogle spildevandsselskaber tilbagebetaler noget af gebyret hvis grundejer frakobler regnvand.

Søren O
Det var bla det jeg mente. Men også spildevand har man betalt for, og der er måske også muligheder for noget med fjernvarme, vand og el.
Plus der kan være nogle krav ift at få proppet kloak af, måske også noget med de andre tilslutninger man skal være obs på.


Bare kald mig BBB 
Det koster typisk kr. 10.000,- at få sløjfet en jordledning (stikledning) til vand.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis