Pulverlakeringe ovn

Jeg er i gang med at lave en ovn til noget pulverlaking. Jeg har indtil videre bare brugt ledningsnet fra en alm ovn hvor termometeret var i stykker. Jeg har nu købt en HTS 1000 termostat for at bruge den i stedet. Men kan ikke finde ud af at koble det op. 

Nogen som kan hjælpe?

Det varme leme jeg har fat i er med 5 udgange. Hvoraf en er jord.

Ps. Ved ikke hvordan jeg lægger billeder ind.

Det bliver lavet med rigtige ledninger og samlet i kasse når det virker. Inden i begynder at kommentere på det.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det virker da fint med at lægge billeder ind.   
Du skal vide om din termostat kan holde til at trække den strøm som varmelegemer bruger. Det må stå på den anden side af relæet. Hvis det ikke kan trække så skal der monteres et relæ som termostaten så styrer.
Du har 4 klemmer på varmelegeme og så jordklemmen i midten. Det er næsten hel sikker at de 2 yderste hører til et varmelegeme og du 2 inderste til den anden. 
Hvis de er 230 v. så sætter du N på grå og blå
Sort og brun sættes i klemme 16 på termostat
Fase som kommer til komfuret sættes i klemme 15 
Så tænder varmen med det samme og afbrydes når den indstillede temperatur er nået. 
Det andet relæ "alarm" kan sikkert også bruges men det fremgår ikke hvordan denne indstilles, samt hvilken strøm denne kan klare. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej, du kan lige få et link til den. Som jeg læser det skal den kunne klare 3000w
https://www.conradelektronik.dk/p/h-tronic-hts-1000-temperatur-skifte-99-850-c-3000-w-2335816
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis