Tilbagebetaling af fragtomkostninger ved mangelfuld leverance

Hej alle,

Jeg er havnet i følgende problemstilling - principperne:

Købte på www to varer A og B og betalte fragt for begge varer.

Da jeg modtog varerne A og B, var vare B defekt, og leverandøren kunne ikke sende en erstatning, men tilbød mig i stedet pengene tilbage for vare B - fair nok, så langt.

MEN!

Fragtomkostningerne, som jeg oprindeligt betalte for at få sendt varer A og B var næsten dobbelt så store, som hvis det kun var vare A, jeg havde købt. Derfor mener jeg, at jeg udover penge retur for vare B også skal have tilbagebetalt differencen i fragtomkostninger, for jeg skal jo ikke betale fragt for vare B, når jeg reelt ikke har modtaget den. Hvis det var fordi, jeg selv ønskede at returnere en i øvrigt intakt vare, så var det en anden sag.

Hvad tænker I er ret og rimeligt?

Med tal er det noget i denne retning:

Varer A: 750 kr.
Varer B: 750 kr.
Fragt for varer A og B: 600 kr.
Totalt, jeg har betalt: 2100,-

Fragten for kun at sende vare A, som reelt er den eneste, jeg har modtaget, er 350 kr, så jeg har betalt 600-350 = 250 mere for fragten, end jeg behøvede, for kun at få sendt vare A.

Jeg har fået retur 750 kr. for den defekte varer A.

Jeg mener, jeg skal have 750+250 = 1000 kr. retur.


Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm... Slet ingen bund på et svar her?

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
Jo, jeg synes du har helt ret. Og iflg. Tænk på https://taenk.dk/raadgivning/reklamationsret-og-garanti/reklamationsret-her-er-dine-rettigheder har du ret. Men nu ved jeg ikke om du har returneret varen, og om den i defekt tilstand har nogen værdi. Måske kan den repareres for 300,-
Jeg ville i første omgang se om jeg kunne finde nogen e-mailadresser på nogen højererangerende i firmaet, og så kontakte dem med klagen. Måske spørge dem om en række dårlige anmeldelser virkelig er 250,- værd for dem
Men i den kedelige afdeling kommer måske det faktum at du er nødt til at betale en jurist for at få pengene retur.
Og det bliver mere end 250,-.
Og det ved leverandøren.
Så er de stædige og urimelige, tror jeg kun du kan afreagere vha. af dårlige anmeldelser af butikken.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen >> Tak for dit svar.  

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis