Plantegning - hvilke er bærene, stabiliserende og afstivende?

Hej 'Lav-det-selv'ere.

Jeg håbede, I kunne hjælpe mig med nogle bud på, hvilke vægge som kunne tyde på at være bærende, stabiliserede og afstivende ud fra denne plantegning :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En snittegning, som viser gitterspærenes orientering, kunne måske give en ide om, hvilke vægge der er bærende og hvilke der ikke er bærende. Og på hvilken etage skal du vide væggenes bæreevne.

fase
Gerne stueetagen :) hvor får jeg fat i sådan en snittetegning?
Samme sted som du har fået plantegningen fra. Eller misforstår jeg spørgsmålet?

fase
Når det er stue etage så er det ikke så vigtig at kende spær retning. Det er mere om der er nogen vægge på 1. sal som er mursten eller anden ting materiale. 
Og så er det vigtig at vide hvilken etage adskillelse der er imellem stue og 1. sal. 
Væggen der går hen midt igennem huset kan bære på støbt dæk eller letbeton elementer som netop hviler på den midterste væg.
Det ligner ejendoms mægler tegninger, mon ikke du kan finde de originale tegninger på kommunens arkiv. Mange steder er det digitaliseret så du men MitID kan gå ind på netop dit hus og se hvad der er gemt 
Her på kommunens hjemmeside kalde man det Filarkiv og der kan logges ind fra deres hjemmeside. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis