El-kobling af Siemens kogeplade EX851FVC1E iQ700

Jeg har prøvet at koble en Siemens kogeplade EX851FVC1E iQ700 til strøm men det har fået en sikring til at springe.
Og nu ved jeg ikke hvad jeg har gjort forkert.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Prøv at tage et billede af begge ender af tilslutningskablet og et billede af tilslutningsdiagrammet.

Søren O
Fortsættelse her :-)

Her er billeder fra vejledning og hvordan jeg har gjort det.
Jeg tænker på om det er broen mellem blå og grå i kogeplade som skal fjernes ?

Billedet af kobling til stikkontakt er fra det tidligere kogeplade, men jeg har koblet på samme måde.

Og bonus spørgsmål : Efter at jeg har afkoblet kogeplade og skifte sikringer, kan jeg ikke længere afbryde gruppen på eltavle, altså O knap sidder fast (kan ikke trykke ind). Hvad kan jeg gøre ved det ?

Håber at nogle kan hjælpe så vi kan spise igen :-)
Tja, du har en direkte kortslutning mellem 3.fase og nul.
Det er dog lidt underligt at du ikke kan koble 3 faser til det komfur.
Din belastning (ampere) bliver formentlig for stor hvis ikke du kan tilkoble 3 faser.
Prøv at sætte den grå på klemme 1 (på eget ansvar).
I kogepladen kobler du som vist i nedenstående diagram. Blå (BU) og grå (GY) er de to nulledninger, som forbindes til klemmerne N. 
Faserne brun og sort forbindes til L1 og L2.  I vægudtaget flytter du den grå over sammen med den blå altså yderst til højre.
Hvis du er heldig, har du ikke brændt elektronikken af ved at sætte den grå til en fase.
Dit problem med gruppeafbryderen skyldes ,at en eller flere kontaktsæt er brændt fast ved kortslutningen. Det kan kun løses ved at få udskiftet gruppeafbryderen. Hvis du vil rode mere med tilslutningen af kogepladen, skal du skrue alle sikringer i gruppen ud eller af bryde på HPFI relæet. Men så kan du ikke se noget   .

fase
Tak det var den konklusion jeg var kommet til efter svaret fra JackJakson. Og nu hvor det er bekræftet kan jeg komme i gang. Jeg tror ikke at der er noget i vejen med kogepladen fordi den virkede fint selvom en sikring var brændt af og den var forkert koblet til. Der var kun ovn der ikke virkede pga. sikringen. Jeg har en pandelygte så jeg går i gang om lidt   
Og jeg bekræfter alt virker nu som det skal så fruen kan få scramble eggs i morgen   
Mange tak for hjælpen begge 2
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis