Renovering af 70'er hus

Hej LDS 

Da jeg har overtaget et hus fra 70'erne har jeg nogle problemstillinger jeg håber i kan hjælpe med. 

Tidligere ejer har forsøgt at lave filt på væggene, desværre med dårligt resultat til følge. I forbindelse med forbedring af el installationer vil jeg fræse i væggene, er det bedst at fjerne filt i hele rummet eller forsøge at lave pænt spartel arbejde der hvor man har fræset ud? 

Er det nødvendigt at skifte alle kabler hvis jeg gerne vil skifte mit HFI relæ ud med et nyt HPFI relæ? 

- Tømreren / Bygningskonstruktør
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville prøve med at pletspartle.. du kan jo fuldspartle efterfølgende, hvis ikke det lever op til dit ønske..

Hvis dit andet spørgsmål går på, om du skal udskifte alle dine installationer, så Nej.. jeg tænker du blot kan blot erstatte relæet, såfremt der fysisk er plads ved tavlen og kabler dér kan nå. Det er en simpel opgave for en elektriker.. 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det indebærer ikke skift af kabler når man udskifter HFI til HPFI.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også