Udskiftning af brusearmatur

Hej alle,

Jeg har for noget tid siden udskiftet vores brusearmatur. Ved den lejlighed var jeg nødt til at udskifte forskruningerne. Jeg pakkede dem så godt, jeg kunne, men jeg har stadig en lille mistanke om, at der kan være en lille utæthed inde bag ved den ene roset.

Hvad sker der, hvis der er en sådan utæthed? Vil vandet løbe ind i væggen og forårsage skade? Vores hus er fra 2011, og væggene er lavet af beton.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor mener du at der er en utæthed bag ved rosetten?
Og ja hvis det er korrekt, så få det lavet i orden.
jhb skrev den 12-10-2022 11:27:47

Hvorfor mener du at der er en utæthed bag ved rosetten?
Og ja hvis det er korrekt, så få det lavet i orden.

Jeg er ikke sikker, men det virker som om noget træ i trappeåbningen mellem dækkene er svulmet op. Det er placeret på bagsiden af væggen, hvor armaturet er monteret. 

Skrue armaturet af, fjern rosetten, skrue armaturet på igen og se om der kommer vand ud ved forskrueningen, når der kommer tryk på vandet.
Hvis utætheden kan løbe andre steder hen end ud af rosetten og ned af fliserne er din vådrumssikring ikke udført korrekt.
Jhb's forslag er udemærket, dog kan man ofte trække rosetten udfra fliserne selvom blandingsbatteriet sidder på.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 12-10-2022 14:43:02

Hvis utætheden kan løbe andre steder hen end ud af rosetten og ned af fliserne er din vådrumssikring ikke udført korrekt.
Jhb's forslag er udemærket, dog kan man ofte trække rosetten udfra fliserne selvom blandingsbatteriet sidder på.

Det var også det, jeg håbede på. Jeg prøver dog at afmontere for at være sikker på, at samlingen er tæt!

Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis