Pletspartling og efterfølgende fuldspartling af gipsvæg

Hej med jer

Jeg står og har pillet en del lag tapet af en ældre gipsvæg. Gipspladerne er sat omkring døråbningen som i kan se på billedet. Jeg er fået lavet et par ujævnheder i gipsplader i forbindelse med fjerning af de mange lag tapet..

Kan jeg på trods af det sangtens plet spartle og efterfølgende fuldspartle hele gipsvæggen  med en rullespartle?:)

Pft.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du sagtens, men hvis der er tapetrester tilbage trækker du dem med rundt i spartlen hvilket mildest talt er pisse iriterende.

Selvbygger med stort S. 
Hey superdiy, tak for dit svar. Der er også en forholdvis dyb revne i gipspladen, som var synlig selv med de mange lag tapet. Hvordan lapper man nemmest sådan en :)? Revnen er 20 cm lang ca.
Du skraber revnen op, moser spartelmasse ind i, spartler uden på, og lægger papirstrimmel i den våde spartel, som du trykker fladt med en bredspartel, og spartler det hele over til sidst.

Elektronikteknikeren
Hej Gregersen, tak for det. Er malertape fint som papirstrimmel eller skal det være noget specielt papir?
Hvis revnen er så dyb at det stort set går helt igennem så skal der forstærkes. Og der kan kun bruges den specielle armerings tape. her et eksempel tryk her LINK . 
Sandspartel kan kun tørre op i lagtykkelse på 4 mm ad gangen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Tak for det ev elmand! Det prøver vi!
Kan se jeg har været en klovn og hive pappen på gipspladen med af. Kan jeg fint spartle den rå gipsplade op eller er jeg nødsaget til at købe nyt pap:)?
Jeg ville gøre følgende:

- Sætte armeringstape på samlingerne.
- Pletspartle med fin sandspartel. 
- Når det er tørt, slibes let med fint sandpapir på en slibeklods.
- Gå det efter og spartel igen der hvor det ikke er helt glat.
- Når væggen er helt jævn sættes der filt på.

Det er ikke nødvendigt at sætte nyt pap på når du afslutter med filt.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også