Montering af mdf udenpå gips m. bule i

Godmorgen folkens,

Som en midlertidig løsning vil jeg montere en 9mm mdf plade uden på en gammel gipsplade i vores køkken. Gipsen buler ud på midten, og det er så meget, at jeg ikke tror, at jeg kan tvinge det på plads med mdf pladen. Kan jeg bare høvle noget af den gamle gipsplade, eller bliver det aldrig godt? Så ville jeg fjerne noget af pappet, men det gør vel ikke noget, når der kommer en plade udenpå?

På forhånd tak.
Mvh. Frederik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være nemmere at bare skifte gipspladen, så får du jo også syn for sagen ift hvorfor den buler ud.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja god pointe. Jeg kan selvfølgelig skære gipspladen ud, hvor bulen er. Det ville være rart nok at se, hvad der gemmer sig bagved. 

Jeg havde tænkt, at det var en større omgang at skifte gipsen. Også fordi den kun er 9mm tyk, når jeg måler den. Kan man få det i dag?

Jeg kender kun gipsplader i enten 13 eller 15mm. Iøvrigt tror jeg du er nødt til at skifte hele stykket og ikke kun der hvor det buler, hvordan vil du ellers fiksere det nye stykke?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Er du sikker på det er gipsplade?
For mig ligner det en af de der træfiberplader (kan ikke lige huske navnet) som vi har over alt i vores hus fra 1979.
Der tager kun en halv time at rive den nuværende plade ned, du tager bare fat i hullerne og river til. Der hvor den sidder fast, slår du hul med en hammer, og fortsætter.

Det er nok en forkrøblet lægte som er skyld i bulen på midten. Den saver du ud, og skruer en ny i.

Så køber du en billig 9mm spånplade i jem og fusk som du skruer på, og herefter et lag gipsplade.

Hernæst spartel og maling, og færdig bum.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også