Mur i entré pudses op, men binder ikke

Halløj

Jeg har lidt udfordringer med en mur i min entré som jeg vil pudse op.
Muren er lavet of nogle lecablokke og malet.
Jeg har påført vand og udkast som det ses på billedet. Måske skal udkastet dække helt?
Dagen efter blandede jeg noget Weber Tør Pudsemørtel men det binder ikke rigtig til muren. Nogle steder buler det ud og hvis man rører ved det, så falder det af. Laget er ca. 2-3 mm tyk i første påførsel. Det føles som vådt sandkasse sand. Skal det være tyndere? Og tyndere lag ved påførsel?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udkastet ser rigtig ud. Så hvis det hænger ved så burde mørtelen også hænge ved. 
Det skal være mere vådt end vådt sandkasse sand. Hvis du stryger murerske igennem overfladen i murerbaljen så vil den rille du laver forsvinde i løbet af kort tid. Det vil flyde sammen. 
Så skal du have lidt tykkere lag på og det kan kastes på som ved udkast eller det presses på med pudsebræt. Altså en god bunke op på pudsebræt, sætte den imod væggen og trække den opad samtidig med at mørtelen presses på. 
Gulvet skal være rent undr da du vil spilde en del som kan samles op og røres ind i blandingen igen. 
Efter et stykke tid hvor det har sat sig ( afhænger af sugeevne på muren) Så trækker du lidt af mørtelen af med et vaterpas så muren komme i lod. Der vil så vise sig steder hvor der mangler så der lægges mere på der og igen skrabe af med vaterpas efter den del af væggen som du er ved at være lige
Vente igen og køre rundt på væggen i cirkelbevægelser med pudsebræt indtil alle små huller er fyldt. Mangler der lidt et sted så må der en klat i der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror mørtlen blev for tyk. Den flyder ikke sammen i spanden. Men kan det have noget at sige, at muren er malet? Altså at malingen gør, at det ikke rigtig binder?
Udkastet sidder fast, men der er ikke udkast overalt på muren.
15 kg Weber blandes med 2,25 liter vand ifølge posen. Måske i underkanten hvad vand angår.
På billedet ser det ud som om udkast er på mere end 80 % af muren, det burde kunne bære. Mere vand i blanding, tykkere lag på, og masser af sved på panden. Det kræver sine overarme at pudse  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for svarene. Jeg vender tilbage med resultatet :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også