Beklædningsplade er buet

Jeg har købt en 9 mm beklædningsplade og skåret stykker ud til et lille redskabsskur. En af siderne var lettere buet, jeg lagde den i pres i en uges tid, det så ud til, at den havde rettet sig. Men efter at den er blevet malet og hængt op (som skyde dør), er den begyndt at bule kraftigt ud igen, se billede.
Er der mulighed for at rette den ud igen, gode ideer ønskes.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du malet begge sider ?
Hvis du ikke har så vil pladen slå sig, da den nu er mere fugtig på den ene side end den anden.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du kun har fastgjort pladen i top og bund, vil den "sprælle".

Med 9 mm krydsfinerplade bør der ikke være mere end 400 mm mellem understøtning, hvis der ikke skal være spræl.
På et skur, kan man nok gå på kompromis, men du bør nok ikke kommer op på 1000 mm.

Der er malet på begge sider. Der hænger en tilsvarende plade ved siden af, den kommer fra en anden "fuld plade", den er fin lige. Jeg har mistanke til, at pladen har været opmagasineret i butikken på en uheldig måde, så den har hængt ned på midten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også