Selvlukkende branddør ved brand

Hej

Jeg er i gang med en sammenlægning af 2 lejligheder, der involverer at vi får bygget en dobbelt-branddør imellem de 2 lejligheder. Der er godkendelse fra kommunen. 
Denne dør er placeret et ret centralt gennemgangssted, hvorfor vi gerne vil have den åbent i den udstrækning muligt, men der er naturligvis krav om at den holdes lukket. 
Derfor tænkte jeg om der findes en god løsning til at holde døren åben, men automatisk lukke ved brand - F.eks. hvis en røgalarm bliver aktiveret.
Er der nogen der kender til en god og billig og diskret løsning, til at få dette til at lykkedes?

Mvh Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det jer er det man bruger i industrien Abdl
Det er et brandmelder system og så holdes døren af en elektromagnet. Hvis alarmen går slås spænding fra og døren skal lukke med en fjeder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Jesper.
Jeg er i den situation, at jeg skal sammenlægge to lejligheder med en brandvæg imellem og skal have lavet præcis det samme som dig. En brandcertificeret dobbeltdør og gerne med glas. Derudover skal den være mellem køkkenalrum og stue, så vi vil også gerne have en censor, som du også skriver om. Hvis du stadig er med her på linjen og har lyst til at svare, så vil jeg vildt gerne stille dig nogle spørgsmål ift. dine erfaringer?

Bedste hilsener,
Ditte
Ditter Velkommen på lds.
Lige det med glas tror jeg desværre ikke kan godkendes som branddør. Der findes skydedøre systemer som kører på en skrå skinne. De holdes åbne med en strop som er loddet sammen. Loddetin har en lav smelte temperatur, og når der så er ild smelter det, og døren kører i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis