Hej LDS.
Jeg er i gang med et større renoveringsprojekt af en 70'er bolig. Vi har fået lavet nyt gipsloft i hele boligen, og forventer også at få sat nye skillerum op.
Vi er nu kommet til at skulle sætte spots op. Jeg er i tvivl om fremgangsmåden og hvornår man skal måle/bore ud til spots. Vi har ikke haft maler på endnu til at spartle og male loftet. Ej heller er de nye skillerum sat op. Vores nye køkken er heller ikke monteret - så der står lige pt., næsten ét stort rum.
Jeg har prøvet at lave en plantegning over hvor spots skal placeres i huset - men jeg synes det er svært når man står og skal måle op til dem, fordi man jo ikke er 100% sikker på hvor fx. køkkenøen (inkl. emhætte præcis lander), samt fx afstanden 100% fra skillerummene. Derudover er jeg i tvivl om hvor mange spots man vil have brug for i hvert rum når først møbler osv. står.
Mit spørgsmål er derfor: Sætter man spots i allerede nu i processen, eller vil det være bedre at vente med at gøre det som noget af det sidste (efter der er malet, væggene er sat op, køkkenet står osv.)