Hjælp med ideer, til have-terrasseombygning

Hej med jer

Vi går og pusler med tanken om at lave en ny terrasse, og vil i den forbindelse gerne gøre det ordentligt.. 
Inden vi entrerer med en havearkitekt (er det overhovedet en god ide?) Vil jeg da lige høre jer om ikke I mon har gode ideer😃

Jeg i indsætter lidt fotos  og håber det giver en forståelse af haven, som den er nu. 

Der er ret frit slag i bolledejen..da vi bare laver det iver så lang tid, som der kræves, bare det bliver godt🙂 ønskerne er egentlig at binde terrasserne og haven bedre sammen. 
Rutschebanen forsvinder, på sigt da ungerne ikke bruger den så meget længere. 
Det er en mulighed at grave af, så terrassen kommer mere i niveau med haven  men da der faktisk er en pæn udsigt, vil det være ærgerligt.. 

Jeg gælder til en terrasse af keramiske klinker, men er ikke fast besluttet på noget som helst..
Det skal skærmes af for solen, her tænker jeg nogle solsejl, fastgjort i nogle stolper, vil dække behovet..

Måske er opgaven for uklar, men jeg håber I er friske på at skyde løs, så ser vi om det giver mening🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fotos..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg ville helt klart udnytte at terrænet skråner og lave terrassen i flere niveauer og så integrere nogle bede og måske et bassin. Det er måske meget fedt med en stor plan terrasse hvor der kan sidde 30 mennesker og spise ved et langbord, men det ser ikke særligt charmerende ud og hvor tit er man lige 30 mennesker til spisning? En anden grund til at lave den i flere niveauer er at hvis du laver den i niveau med huset vil den ligge ret højt i forhold til terrænet og der vil være forholdsvist meget blæst, og her taler jeg af erfaring. Ved at lave terrassen i flere niveauer kan du lave flere små terrasser som du kan bruge alt efter solens position og vindretning.
Tak for input!🙂
Jeg er helt enig ift. Blæst.. huset ligger endda på toppen af en bakke, med kig til vand (ville ejendomsmægleren sige!🤣)
Jeg prøver at tænke det lidt ind, om flere mindre terrasser giver mening 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis